11 października 2016 r. mieszkanki Wolsztyna będą miały okazję poddać się profilaktycznym badaniom mammograficznym w ramach prozdrowotnej kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Sieci supermarketów Intermarché i Bricomarché już po raz dziewiąty organizują mobilny program profilaktyki raka piersi.
Mieszkanki Wolsztyna będą mogły skorzystać z porady specjalistów oraz poddać się bezpłatnemu badaniu mammograficznemu we wtorek 11 pażdziernika w specjalnym mammobusie, który zostanie ustawiony na parkingu supermarketu Intermarché przy ul. Komorowskiej 1A. Kobiety, które chciałyby skorzystać z badania, mogą zapisać się na mammografię telefonicznie pod numerami: 68 452 77 96 oraz 68 452 77 17.
Bezpłatne badania skierowane są do Pań w wieku 50-69 lat, które w ciągu ostatnich dwóch lat nie miały wykonywanej mammografii. Właśnie w tej grupie wiekowej, u kobiet w wieku pomenopauzalnym obserwowana jest największa zachorowalność na raka sutka. Panie
w pozostałych grupach wiekowych będą mogły przebadać się za opłatą w wysokości 80 zł.
–Naszym celem jest uświadamianie Polek jak ważna jest profilaktyka raka piersi, która pozwala na wczesne wykrycie choroby i daje dużą szansę na całkowite wyleczenie. Dlatego serdecznie zapraszamy wszystkie mieszkanki Wolsztyna do przybycia pod Intermarché i przebadania się. Zwracamy się również do wszystkich osób, dla których zdrowie ich mam, sióstr czy partnerek jest najważniejsze: podzielcie się z nimi informacją o akcji i zachęćcie je do wzięcia w niej udziału – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Akcja „Muszkieterowie dla Polek” organizowana jest po raz dziewiąty i potrwa aż do grudnia.
Grupa Muszkieterów przy organizacji kampanii ponownie korzysta z fachowej pomocy Niepublicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry.
– Niestety, wciąż wiele Polek nie korzysta z możliwości wykonania bezpłatnych badań. Często powodem tego jest obawa przed diagnozą i ewentualnymi konsekwencjami choroby. Akcje takie jak „Muszkieterowie dla Polek” są dla kobiet znakomitą okazją by pokonać ten lęk i zrozumieć, że im później dowiedzą się o chorobie, tym mniejsze będą miały szanse na wyleczenie – mówi Jadwiga Skiruk z ośrodka „Diagnostyk” z Zielonej Góry.
Według danych Ministerstwa Zdrowia, rak piersi stanowi około 20% wszystkich nowotworów występujących u kobiet, co oznacza, że co 14 Polka choruje na raka piersi w ciągu swojego życia.
Od 2008 r. w ramach kampanii Grupy Muszkieterów przebadało się ponad 32 tys. Polek.
Informacje o Grupie Muszkieterów:
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 280 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie ponad 350 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 15 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii oraz Portugalii.
Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronie www.muszkieterowie.pl, www. Intermarché.pl i www.bricomarche.pl
Dodatkowych informacji udzielają:
Eliza Orepiuk-Szymura
Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji
ITM Polska Sp. z o.o.,ul. Świętego Mikołaja 5, Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne
tel. 61 665 12 09
e-mail: eorepiuk@mousquetaires.com
Ewelina Weber
Młodszy Specjalista ds. Komunikacji
ITM Polska Sp. z o.o., ul. Świętego Mikołaja 5, Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne
tel. 61 665 46 54
e-mail: eweber@mousquetaires.com